Buy airline tickets Air Berlin

Flight tickets / Airlines rating / Air Berlin

Airlines rating

Air Berlin
107 place

Air Berlin
3.82

Air Berlin
Air Berlin
Voting started: 11 February, 2013
Passengers voted: 1 668
Parameters evaluated: 65 034
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity

Basic information

Air Berlin
Air Berlin is a German airline company, the second largest carrier of Germany. It is a member of oneworld alliance (as of 20 March 2010). Formerly, it was a member of the European association of low-cost airlines. Air Berlin formed airberlin alliance with such low-cost airlines as Niki, Belair, and LTU. Air Berlin and its branches transported 31.5 million passengers in 2013.
Basic information
Country: Germany
Year of founding: 1978
IATA code: AB
ICAO code: BER
Digital code: 745
Airline contacts
Official website: www.airberlin.com
Address: Air Berlin PLC & Co. Luftverkehrs KG Saatwinkler Damm 42-43 D-13627 Berlin
Phone number: 0049 (0)30 34 34 34 34 ,
Fax: 0049 (0)30 41 02 10 03
Array:
Aircraft fleet: Boeing 737-700, Airbus A330-300, Boeing 737-800, Airbus A330-200, Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Bombardier Q-400

FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (42)

Ursula Schenker
18 August, 2017
Der Flug wurde mit einer IBERIA Maschine durchgeführt und da diese sehr klein war, mußte ich-ohne Erklärung -den Bordkoffer der mein einziges Gepäck war vor dem Einstieg stehenlassen. Erst viel später und nach Anfrage wurde mir die Auskunft gegeben, was mich keinesfalls beruhigt hat,da es keinen Scheindafür gab und jurisrisch wohl auch keine haftung ,da man nichts in der Hand hat. Ich hatte Stress bis zum Ausstieg als ich den Koffer dann sah. Beim Latam-Flug hatte ich warmes Essen vorbestellt, wurde jedoch nicht serviert.
Manuela Musicale
01 August, 2017
Schon im Vorfeld würden unsere Flüge mehrfach storniert und Zeiten geändert. Wir hatten am Ende nichts mehr von dem was ursprünglich mal gebucht war. Auf dem Rückflug in Neapel war der Flieger überbrückt und man wollte uns zunächst nicht mitnehmen. Auf dem Ticket hätte man uns keinen Sitzplatz sonder Standby aufgedruckt, obwohl ich das nicht gebucht hatte. Nach einer Aufregenden Wartezeit könnten wir dann Gott sei Dank doch noch mitfliegen. Beim Umstieg in Berlin haben wir es kaum geschafft, in der kurzen Zeit pünktich zum nächsten Flieger zu kommen. Und das Beste kommt zum Schluss, kein einziger von 4 Koffern kam in Köln an....... also ohne Gepäck nach Hause. 3 Tage später kamen die Koffer nach Hause ... aus München.... da waren wir nie !!! Alles ohne Worte. Ich würde beim nächsten mal eine andere Gesellschaft wählen.
Marcus Sutter
30 July, 2017
Die Ferienplanung war früh ankommen und spät abfliegen. Die Realität war dann alle 4 Flüge hatten Verspätung, mussten umbuchen und sowohl beim Hinflug, wie auch beim Rückflug ging das Gepäck verloren. Kann jedem nur abraten, eine Reise mit Zwischenlandung oder geplanten Folgeaktivitäten mit Airberlin zu buchen. Ich fliege viel, ab so etwas habe ich noch nie erlebt. Auch die Gleichgültigkeit wegen dem Verlust des Gepäcks mit der Bemerkung, `ja das kommt seit einiger Zeit sehr häufig vor` ist eine Zumutung für die Passagiere.

Other popular airlines: