Airlines rating
6 place
Cathay Pacific
4.53
Cathay Pacific
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Hong Kong |
Year of founding: | 1946 |
IATA code: | CX |
ICAO code: | CPA |
Digital code: | 160 |
Airline contacts
Official website: | www.cathaypacific.com |
Address: | Cathay Pacific City, 8 Scenic Road, Hong Kong International Airport, Lantau, Hong Kong |
Phone number: | +85 (22) 747 50 00 |
Fax: | +85 (22) 596 08 25 |
Array: |
Aircraft fleet: Airbus A330-300, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A350-900, Boeing 777-300ER, Boeing 747-8
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (2)
Tri Hoang
10 September, 2019
Schlecht onboard Service. Lange Verspätung ohne Entschädigung
Marvin Wisniewski
02 October, 2016
Ich bin mit einem Airbus A330-300 von Peking nach Düsseldorf geflogen und muss einfach nur sagen,dass die 10 Stunden zu den schlimmsten Flugstunden meines Lebens zählen:
Zunächst pünktlich abgeflogen, aber 40 Minutrn verspätet angekommen. Warum?
Der Platz für die Passagiere war eine Frechheit. Man sitzt dort super eingeengt und hat nicht etwas Beinfreiheit. Ich weiß,dass Economy Class immer sehr platzsparend bemessen ist, aber sowas habe ich noch nie erlebt. Einfach ein Horror.
Die Maschine war wohl etwas älter,weswegen das Boardprogramm auch nicht das beste war. Zu Essen gabs auch nichts besonderes und die Ansagen auf English waren so schnell und unverständlich und in schlechtem Englisch, dass man nichts verstanden hat. Zudem war der Kabinenservice super nervig, 3 stunden vor Landung gab es schon frühstück und man wurde gezwungen wach zu sein dadurch. Eine Stunde später hätte es auch getan, zumal das ganze mitten in der Nacht war.
Alles in allem echt ein schlechter Flug.