Airlines rating
118 place
Pegasus Airlines
3.65
Pegasus Airlines
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Turkey |
Year of founding: | 1989 |
IATA code: | PC |
ICAO code: | PGT |
Digital code: |
Airline contacts
Official website: | www.flypgs.com |
Address: | Aeropark Yenişehir Mah. Osmanlı Bulvarı No:11 34912 - Kurtköy Istanbul / Turkey |
Phone number: | +90 (216) 560 70 00, +90 (216) 560 71 00, 0 850 250 0 737 |
Fax: | |
Array: |
Aircraft fleet: Boeing 737-800, Airbus A320-214
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (10)
Es Sa
12 April, 2020
ABZOCKER! Miese Geschäftspolitik - Mein nächster Pleitekandidat.
Kurze Chronologie der miesen Abzocke!!!
13.03.2020: Flugbeschränkung (In/- und Ausland) seitens der Türkischen Regierung.
17.03.2020: Geplanter Rückflug von Istanbul (SAW) nach Stuttgart (STR)
13.03.2020: Als die Flugbeschränkungen in den Medien am Freitagabend um 18.00 Uhr bekannt gegeben wurden, hat uns die Pegasus Hotline die Stornierung unseres 4 Tage später geplanten Fluges am 17.03.2020 offiziell bestätigt. A-n-g-e-b-l-i-c-h könne man frühestens erst 4 Wochen später, also Mitte April wieder nach Deutschland fliegen.
GLATTE LÜGE, wie sich später herausstellen sollte.
14.03.2020: Wegen dieser `hinterlistigen` Vortäuschung falscher Tatsachen waren wir (2 Erwachsene) nun gezwungen, die bestmögliche aber auch sehr teure Lösung (Rückflug über Paris+TGV) für ca. 1.200,- Euro am nächsten Morgen (14.03.2020 um 8.00 Uhr) zu nehmen.
14.03.2020: Pegasus SMS-Nachricht um 17.00 Uhr mit der Aufforderung unseren geplanten Flug am 17.03.2020 zu stornieren!
Original-Text:
`Dear Guest, Due to the flight ban brought in 17.03.2020 PC 971 Istanbul ? Airport flight has been cancelled. Please enter the url ..... to make changes or refund on your PNR. B016`
Im anschließenden Telefonat mit der Pegasus-Hotline wurde uns wieder zum 3. Male bestätigt, dass der Flug gecancelt ist und wir nur noch die Möglichkeit der Stornierung oder Verschiebung hätten. So haben wir unsere günstigen Tickets am 14.03.2020 storniert.
17.03.2020: Verspätungs-Mail für unseren angeblich gestrichenen Flug erhalten. Die Maschine ist wie geplant von Istanbul nach Stuttgart startet und mit einer Verspätung von 3 Stunden 35 Minuten gelandet!
Aydemir Marangoz
12 December, 2019
2 mal geflogen war alles in Ordnung
Mal sehen 3.mal Mai 2020.
Olga Dembruk
13 August, 2018
Am Flughafen Antalya 4 Stunden verbracht wegen Versätung, keine Verpflegung .....